A linképítés hogyan működik, egyáltalán mi az a linképítés?

Picture of benefikriszti

benefikriszti

Mi az a linképítés

A linképítés sokféle elnevezéssel forog a köztudatban: seo linképítés, google linképítés, keresőoptimalizálás linképítés, weboldal linképítés, PR cikk linképítés, webáruház linképítés, linképítés marketing. Ezek után joggal merülhet fel a kérdés, hogy a linképítés hogyan definiálható, mi az a linképítés.

Mi a linképítés?

A keresőoptimalizálás egyik részterülete. A linképítés lényege, hogy lehetőleg erős DA-val (Domain Authority) rendelkező oldalakon helyezünk vagy helyeztetünk el a honlapunkra mutató linket, ezáltal növelve oldalunk SEO pontszámát.

Linképítés szövegírással

A linképítés a szövegírás segítségével valósulhat meg a legkönnyebben és a leghatásosabban. Ha értékes tartalmakat teszünk közzé a weboldalunkon, akkor a mondanivalónkat mások is szívesen megosztják, így valósul meg a természetes linképítés, amikor akár a tudtunk nélkül hivatkozzák meg az oldalunkat.

Ez a lehető legjobb.

A linképítés szolgáltatások része, hogy különböző, jó minőségű oldalakra tesznek ki egy-egy cikket, amelyek tartalmazzák a számunkra hasznos hivatkozásokat. Ezek általában vendég blogcikkek vagy ún. PR cikkek formájában valósulnak meg, bár a manapság elterjedt SEO PR cikkek nem a hagyományos, átfogó bemutató írásokat jelentik, hanem rövidebb, a link témájáról szóló promóciós szövegeket.

Linképítő oldalak szerepe – minél több, annál jobb?

Ha nincs lehetőségünk erős domainekről linkeket szerezni, mert például ezek nagyon drágák tudnak lenni, akkor célbavehetőek az alacsonyabb értékű oldalak, ekkor viszont érdemes olyanokat választani, amik releváns témáról szólnak.

Igyekezzünk minél több ilyen linket elhinteni az online tér világában, hiszen minél több hivatkozás érkezik oldalunkra, a Google és egyéb keresők annál hitelesebbnek és értékesebbnek fogja tartani a weblapunkat.

Léteznek ún. linképítő oldalak, amik tematikusan rendszerezve fogadnak hivatkozásokat bármilyen témában. Ezek lehetnek ingyenesek, vagy fizetősek. Manapság ezek használata inkább árthat, mint segíthet, azonban, ha egy teljesen kezdő honlapunk van, akkor az interneten láthatóvá váláshoz célszerű alkalmazni egy-két ilyen linket. Később természetesen témába vágó, értékes oldalakról növeljük linkgyűjteményünket.

Egy fontos dolgot mindenképpen szem előtt kell tartani: gyenge minőségű oldalak ne mutassanak a miénkre, mert azok rontják a SEO pontszámunkat, így rombolva az eredményeinket. Lehet belőlük sok, nem segít, sőt, kárt okozhat weboldalunknak.

Picture of benefikriszti

benefikriszti

Benefi Krisztina vagyok, SEO szakember, szövegíró, webdesigner, diplomás biomérnök. Frissen indult vagy a Google-ben eredményt még nem elért weboldalaknak segítek, hogy bekerülhessenek a TOP10-be, azon belül is minél előkelőbb helyezést elérve.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

html heading - tartalmi hierarchia

HTML heading, tartalmi hierarchia (h1-h6)

A keresőoptimalizálás időben és mennyiségben jelentős részét az optimalizált szövegírás teszi ki. Nem csak a weboldal szövegezése fontos, de a friss tartalmat jelentő, rendszeresen közzétett blogbejegyzések, blogcikkek esetében is kritikus, hogy értékes tartalmat adjunk, amit az emberek el is olvasnak.

Tovább olvasom »
URL

URL szerepe a keresőoptimalizálásban

Az url az a karaktersorozat, amit az ún. webcímként szoktunk használni. Ennek vajon van jelentősége a SEO-ban? A címet elolvasva, mivel erről írok, logikus lehet a válasz, hogy igen. Használt idegen kifejezések jelentése Az URL rövidítés jelentése Maga az U-R-L

Tovább olvasom »