A keresőoptimalizálás időben és mennyiségben jelentős részét az optimalizált szövegírás teszi ki. Nem csak a weboldal szövegezése fontos, de a friss tartalmat jelentő, rendszeresen közzétett blogbejegyzések, blogcikkek esetében is kritikus, hogy értékes tartalmat adjunk, amit az emberek el is olvasnak. Ahhoz pedig, hogy elolvassák, szükség van címsorok (HTML heading) használatára.
Hiába van nagyon klassz anyagunk, ami sokaknak segíthet, hogyha a szöveget ömlesztve tesszük ki a weboldalunkra, egyben, tagolás nélkül. Az emberek az ilyen oldalaktól általában menekülnek. Amikor meglátják a masszív karakterfalat, egyből becsukják az oldalt.
Ilyen esetben oldalad mondanivalója nem csak, hogy nem jut el a célközönségedhez, de a Google szemében is negatívum a nagy visszafordulási arány.
HTML heading címsor rendszer felépítése
A heading, vagyís címsor jó felépítése ugyanakkor a keresőmotorok szemében is fontos információt jelent, hiszen a kiemelt szövegek tartalma még jobban konkretizálja, hogy miről szól az adott weboldal, mennyire értékadó a tartalma, és érdemes-e oda látogatókat irányítania.
Értékadás és SEO szempontból is fontos a HTML heading hierarchia, vagyis a címsorok megfelelő használata.
Felmerülhet benned a kérdés, hogy mi is az a html heading pontosan, miből áll? Hogyan használjam a címsorokat?
Html heading elemei
Valószínűleg te is használtál már Word vagy más szövegszerkesztő programot. A szöveget ott is lehet formázni az ún. címsorokkal. Ahhoz, hogy egy írás olvasmányos legyen, egy-egy gondolati egység elé célszerű egy alcímet tenni, ami az utána következő gondolatok összefoglalója, előrevetítője, vagy az érdeklődést tartja fent, hogy az oldalunk látogatója tovább olvasson.
Weboldalak estében ugyanúgy megvannak ezek a címsorok, amik egy oldal kódrendszerében, a html kódolásban az ún. html h elemek. H1-től h6-ig lehet alkalmazni őket.
Heading szinonímái
A mindennaposan használt és a kód alapján alkalmazott elnevezések az alábbiak lehetnek, amik tulajdonképpen egyaránt a címsor elemre vonatkoznak.
- heading
- hmtl heading
- címsor
- h tag
- h címke
- címsor címke
HTML hierarchia, azaz címsor hierarchia alkalmazása
Ahogy fentebb említettem, a címsor címkék h1, h2, h3, h4, h5 és h6 jelölésűek lehetnek. Ez 6 szintet jelent a szövegben. Általában ennyit soha nem használunk, többnyire h1-h3-ig szokás alkalmazni.
A cél, hogy vázlatossá, átláthatóvá tegyük az aloldalainkat. A látogatók így tökéletesen érteni fogják a formázott mondanivalót. A keresőrobotnak is átláthatóságot ad, kiváló tájékozódást tesz lehetővé, egyértelműsíti számára, hogy miről szól az oldal.
H1 html tag kiemelt szerepe
A h1 címsornak kiemelt szerepe van egy oldalon. Ez határozza meg az oldal témáját, útmutató a keresőrobotok számára. Ez maga a cím vagyis az aloldal címe.
- H1 címkét használj bármilyen aloldal címéhez, vagyis blogcikk, gyűjtőoldal vagy kategória címhez.
- Nagyon fontos, hogy egy oldalon csak egyetlen h1 elem szerepeljen!
- Lényeges még, hogy az elemek egymás utáni sorrendben következzenek, ne összevissza.
A tartalmi részben szerepeljen több h2 és szükség esetén h3 címsor címke.
Szöveg formázása h taggel
Még néhány tipp a címsorok használatához:
- Weboldalkészítésnél a honlapkészítő szakemberek általában a h címkéket vizuális formázásra használják. Címsorok esetében rendben van, de egyéb szöveg kiemeléséhez te ne használd, sima formázással oldd meg.
- A tartalmi részben megjelenő alcímek (cím és h2, h3 alcímek) jó, ha tartalmazzák az aloldal kulcsszavát, hiszen ezek minden aloldalra egyediek, és erősítik a tartalmat az adott kulcsszóra.
Szumma: Miért jó a html heading használata?
Az így megformázott szöveg sokkal átláthatóbb lesz a tartalom szerkesztője, a látogató és a Google számára is.