Manapság mindennapos az internet használata, a weblapok böngészése. Ezek az oldalak egy, de többnyire több oldalból vagyis aloldalakból állnak. Ezeken olvassuk el a szövegeket, informálódunk, vagy csak szórakozunk. De milyen szerepet tölt be az aloldal illetve az aloldal cím a keresőoptimalizálás szemszögéből?
Minden aloldal céloldal
Laikusként kicsit talán furcsán hangzik, de a főoldalnak nincs kitüntetett szerepe a Google szemében. Emberként, olvasóként persze legtöbbször a főoldalra érkezünk, általában onnan indulunk el böngészni egy weboldalt, miközben akár többször visszatérünk a kiindulóponthoz, a főoldalra.
Számunkra elsődlegesnek tűnik, ezért is fontos tudatosítani, hogy a keresőrobotok nem tesznek különbséget a főoldal és a többi aloldal között. Bármelyik feljöhet a keresőben, akár egy „rólam”, vagy egy „kapcsolat” oldal is. Sőt! Azt a SEO szabályt betartva, hogy egy aloldal – egy kulcsszó, talán a főoldalunk lesz, ami a keresésekkor a legkevesebbszer listázódik a találatok között.
Aloldal cím
Nem annyira SEO technikai elem, mivel inkább az olvasónak, semmint a keresőmotornak szól. Ugyanakkor a Title és a Meta leírás után egy fontos elem, amire a kereső nagy hangsúlyt helyez, az aloldal címe, ezért bele kell írni az adott aloldallal megcélzott kulcsszavunkat.
Célszerű nem bonyolítani. Ne legyen bonyolult vagy túl hosszú. Az esetek többségében tökéletes megoldás, ha az aloldal címe maga a kulcsszó, amire optimalizálni szeretnénk az aloldal tartalmát.
Cím vs Title
Fontosnak tartom felhívni a figyelmet arra, hogy az aloldal címe nem ugyanaz, mint a Title. Bár az angol fordítás alapján mind a kettő cím, de más-más elemet jelölnek. Tartalmilag egyezhet, de két külön egység, két külön beállítással.
A Title elsődleges a kereső számára, a cím pedig az, amit az olvasó először lát a tartalomból. A Title csak a böngészőlap fülén látható, míg az aloldal cím magán az oldalon szerepel.