Aloldal cím szerepe a SEO-ban

Picture of benefikriszti

benefikriszti

Aloldal cím

Manapság mindennapos az internet használata, a weblapok böngészése. Ezek az oldalak egy, de többnyire több oldalból vagyis aloldalakból állnak. Ezeken olvassuk el a szövegeket, informálódunk, vagy csak szórakozunk. De milyen szerepet tölt be az aloldal illetve az aloldal cím a keresőoptimalizálás szemszögéből?

Minden aloldal céloldal

Laikusként kicsit talán furcsán hangzik, de a főoldalnak nincs kitüntetett szerepe a Google szemében. Emberként, olvasóként persze legtöbbször a főoldalra érkezünk, általában onnan indulunk el böngészni egy weboldalt, miközben akár többször visszatérünk a kiindulóponthoz, a főoldalra.

Számunkra elsődlegesnek tűnik, ezért is fontos tudatosítani, hogy a keresőrobotok nem tesznek különbséget a főoldal és a többi aloldal között. Bármelyik feljöhet a keresőben, akár egy „rólam”, vagy egy „kapcsolat” oldal is. Sőt! Azt a SEO szabályt betartva, hogy egy aloldal – egy kulcsszó, talán a főoldalunk lesz, ami a keresésekkor a legkevesebbszer listázódik a találatok között.

Aloldal cím

Nem annyira SEO technikai elem, mivel inkább az olvasónak, semmint a keresőmotornak szól. Ugyanakkor a Title és a Meta leírás után egy fontos elem, amire a kereső nagy hangsúlyt helyez, az aloldal címe, ezért bele kell írni az adott aloldallal megcélzott kulcsszavunkat.

Célszerű nem bonyolítani. Ne legyen bonyolult vagy túl hosszú. Az esetek többségében tökéletes megoldás, ha az aloldal címe maga a kulcsszó, amire optimalizálni szeretnénk az aloldal tartalmát.

Cím vs Title

Fontosnak tartom felhívni a figyelmet arra, hogy az aloldal címe nem ugyanaz, mint a Title. Bár az angol fordítás alapján mind a kettő cím, de más-más elemet jelölnek. Tartalmilag egyezhet, de két külön egység, két külön beállítással.

A Title elsődleges a kereső számára, a cím pedig az, amit az olvasó először lát a tartalomból. A Title csak a böngészőlap fülén látható, míg az aloldal cím magán az oldalon szerepel.

Picture of benefikriszti

benefikriszti

Benefi Krisztina vagyok, SEO szakember, szövegíró, webdesigner, diplomás biomérnök. Frissen indult vagy a Google-ben eredményt még nem elért weboldalaknak segítek, hogy bekerülhessenek a TOP10-be, azon belül is minél előkelőbb helyezést elérve.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

html heading - tartalmi hierarchia

HTML heading, tartalmi hierarchia (h1-h6)

A keresőoptimalizálás időben és mennyiségben jelentős részét az optimalizált szövegírás teszi ki. Nem csak a weboldal szövegezése fontos, de a friss tartalmat jelentő, rendszeresen közzétett blogbejegyzések, blogcikkek esetében is kritikus, hogy értékes tartalmat adjunk, amit az emberek el is olvasnak.

Tovább olvasom »
URL

URL szerepe a keresőoptimalizálásban

Az url az a karaktersorozat, amit az ún. webcímként szoktunk használni. Ennek vajon van jelentősége a SEO-ban? A címet elolvasva, mivel erről írok, logikus lehet a válasz, hogy igen. Használt idegen kifejezések jelentése Az URL rövidítés jelentése Maga az U-R-L

Tovább olvasom »