Mi a Meta leírás (Meta description) és miért fontos a SEO-ban?

Picture of benefikriszti

benefikriszti

Meta leírás vagy meta description szerepe a figyelemfelkeltés

A Meta leírás a keresőoptimalizálás elemei között talán a legmisztikusabb, hiszen még annyira sem jelenik meg a weboldalon, mint a Title. Soha, egyetlen olvasód sem látja addig, mígnem…

Hol található a Meta leírás?

Ha egy kulcsszóra előjön az oldalad a keresőben, akkor a találati listában a Title sora alatt látható egy rövid leírás, ami kedvcsinálóként szolgál az oldalad tartalmához. Ez maga a Meta leírás vagy angol kifejezéssel Meta description [meta diszkripsön].

Magán a weboldalon sosem jelenik meg, nem látható.

Meta leírás szinonímái

A Meta leírással az alábbi formákban találkozhatsz még:

  • Meta description
  • Description
  • SEO description
  • SEO leírás
  • Leírás

Mi a szerepe a Meta Description-nek?

A Meta leírás olyan, mint például egy könyv borítóján olvasható fülszöveg, de még annál is kevesebb karakterrel megfogalmazva.

Rövid, tömör, felkelti az érdeklődést a tartalom iránt. A leírás célja, hogy kattintásra ösztönözze a keresgélőt, aki a témádban szeretne tájékozódni, információhoz jutni, esetleg célirányosan az adott terméket, szolgáltatást szeretné megvásárolni.

Nem elég, ha jó helyezést érsz el a weboldaladdal egy adott kulcsszóra. A sikerhez, a konverzióhoz fontos a megfelelően megírt Description, hiszen gyakorlatilag ez vezet ahhoz, hogy megtapasztald a SEO pénzben megnyilvánuló előnyét. Lehetsz te a kereső TOP10-ében, ha senki sem kattint az oldaladra és nem vásárol tőled semmit…

Meta description html tag a forráskódban

Ahhoz, hogy ismerd a SEO alapfogásait nem kell programozónak lenned, ugyanakkor honlapelemzésekhez elengedhetetlen a SEO szempontjából lényeges meta adatok elemzése. Ezeket legegyszerűbben a vizsgálni kívánt weboldal forráskódjában tudod megnézni.

A SEO leírás html kódja egyszerűen: meta name=”description” content=”[Itt látható a meta leírás]”

Windows alatt egy oldal forráskódját a Ctrl+U, macOS-ben a Command + Option + U billentyűkombinációval hívhatod elő. A forráskódon belül keresni pedig a Ctrl+F / Command + F lenyomásával tudsz (ahogy bármely honlap szövegében is).

Description jellemzői – milyen a jó meta leírás?

A jó SEO leírás tulajdonságai:

  • Marketing szemlélettel megírt legyen, a szövegnek el kell adnia az oldaladat, hiszen a látogató ez alapján dönt, hogy kattint-e a honlapod linkjére
  • Maximális látható hossza 156 karakter (dátum megjelenítése esetén 141 karakter). Ha ennél hosszabb a Leírásod, a Google látja, de …-tal jelenik meg a vége a találati listában
  • Minimális hossza 100-110 karakter legyen. Ha ennél rövidebb, a Google tetszőlegesen kiegészíti a leírásodat a honlapod tartalmából szemezgetve
  • Legyen benne kulcsszó, ami akár ragozott alakban is szerepelhet
  • Figyelemfelkeltőnek kell lennie. Hatásos a titok, tudás ígérete, számok (főként a páratlan számok). Emelj ki bármilyen előnyt, amit a weboldalad vagy vállalkozásod nyújt (pl. ingyenes kiszállítás).
  • Mindenképpen ki legyen töltve, ne maradjon üresen!
  • Minden egyes aloldal esetében egyedi legyen (akár egy szó eltérés is egyedivé teszi)

Javaslat kezdőknek

Amennyiben még teljesen új vagy a keresőoptimalizálásban / SEO-ban, és a Meta leírás kapcsán hirtelen csöppentél a témába, javaslom, kezdésként olvasd el a Mi a SEO, vagyis mi a keresőoptimalizálás? című blogcikkemet.

Picture of benefikriszti

benefikriszti

Benefi Krisztina vagyok, SEO szakember, szövegíró, webdesigner, diplomás biomérnök. Frissen indult vagy a Google-ben eredményt még nem elért weboldalaknak segítek, hogy bekerülhessenek a TOP10-be, azon belül is minél előkelőbb helyezést elérve.

2 válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

html heading - tartalmi hierarchia

HTML heading, tartalmi hierarchia (h1-h6)

A keresőoptimalizálás időben és mennyiségben jelentős részét az optimalizált szövegírás teszi ki. Nem csak a weboldal szövegezése fontos, de a friss tartalmat jelentő, rendszeresen közzétett blogbejegyzések, blogcikkek esetében is kritikus, hogy értékes tartalmat adjunk, amit az emberek el is olvasnak.

Tovább olvasom »
URL

URL szerepe a keresőoptimalizálásban

Az url az a karaktersorozat, amit az ún. webcímként szoktunk használni. Ennek vajon van jelentősége a SEO-ban? A címet elolvasva, mivel erről írok, logikus lehet a válasz, hogy igen. Használt idegen kifejezések jelentése Az URL rövidítés jelentése Maga az U-R-L

Tovább olvasom »