A Meta leírás a keresőoptimalizálás elemei között talán a legmisztikusabb, hiszen még annyira sem jelenik meg a weboldalon, mint a Title. Soha, egyetlen olvasód sem látja addig, mígnem…
Hol található a Meta leírás?
Ha egy kulcsszóra előjön az oldalad a keresőben, akkor a találati listában a Title sora alatt látható egy rövid leírás, ami kedvcsinálóként szolgál az oldalad tartalmához. Ez maga a Meta leírás vagy angol kifejezéssel Meta description [meta diszkripsön].

Magán a weboldalon sosem jelenik meg, nem látható.
Meta leírás szinonímái
A Meta leírással az alábbi formákban találkozhatsz még:
- Meta description
- Description
- SEO description
- SEO leírás
- Leírás
Mi a szerepe a Meta Description-nek?
A Meta leírás olyan, mint például egy könyv borítóján olvasható fülszöveg, de még annál is kevesebb karakterrel megfogalmazva.
Rövid, tömör, felkelti az érdeklődést a tartalom iránt. A leírás célja, hogy kattintásra ösztönözze a keresgélőt, aki a témádban szeretne tájékozódni, információhoz jutni, esetleg célirányosan az adott terméket, szolgáltatást szeretné megvásárolni.
Nem elég, ha jó helyezést érsz el a weboldaladdal egy adott kulcsszóra. A sikerhez, a konverzióhoz fontos a megfelelően megírt Description, hiszen gyakorlatilag ez vezet ahhoz, hogy megtapasztald a SEO pénzben megnyilvánuló előnyét. Lehetsz te a kereső TOP10-ében, ha senki sem kattint az oldaladra és nem vásárol tőled semmit…
Meta description html tag a forráskódban
Ahhoz, hogy ismerd a SEO alapfogásait nem kell programozónak lenned, ugyanakkor honlapelemzésekhez elengedhetetlen a SEO szempontjából lényeges meta adatok elemzése. Ezeket legegyszerűbben a vizsgálni kívánt weboldal forráskódjában tudod megnézni.
A SEO leírás html kódja egyszerűen: meta name=”description” content=”[Itt látható a meta leírás]”
Windows alatt egy oldal forráskódját a Ctrl+U, macOS-ben a Command + Option + U billentyűkombinációval hívhatod elő. A forráskódon belül keresni pedig a Ctrl+F / Command + F lenyomásával tudsz (ahogy bármely honlap szövegében is).
Description jellemzői – milyen a jó meta leírás?
A jó SEO leírás tulajdonságai:
- Marketing szemlélettel megírt legyen, a szövegnek el kell adnia az oldaladat, hiszen a látogató ez alapján dönt, hogy kattint-e a honlapod linkjére
- Maximális látható hossza 156 karakter (dátum megjelenítése esetén 141 karakter). Ha ennél hosszabb a Leírásod, a Google látja, de …-tal jelenik meg a vége a találati listában
- Minimális hossza 100-110 karakter legyen. Ha ennél rövidebb, a Google tetszőlegesen kiegészíti a leírásodat a honlapod tartalmából szemezgetve
- Legyen benne kulcsszó, ami akár ragozott alakban is szerepelhet
- Figyelemfelkeltőnek kell lennie. Hatásos a titok, tudás ígérete, számok (főként a páratlan számok). Emelj ki bármilyen előnyt, amit a weboldalad vagy vállalkozásod nyújt (pl. ingyenes kiszállítás).
- Mindenképpen ki legyen töltve, ne maradjon üresen!
- Minden egyes aloldal esetében egyedi legyen (akár egy szó eltérés is egyedivé teszi)
Javaslat kezdőknek
Amennyiben még teljesen új vagy a keresőoptimalizálásban / SEO-ban, és a Meta leírás kapcsán hirtelen csöppentél a témába, javaslom, kezdésként olvasd el a Mi a SEO, vagyis mi a keresőoptimalizálás? című blogcikkemet.
2 Responses
Köszönöm- kezd világosodni a téma…. 🙂
Örülök, hogy segíthettem. 🙂