Mi az a SEO title és miért fontos?
Szó szerinti fordításban a title címet jelent. Azonban nem összekeverendő az adott oldalon látható és olvasható főcímmel (headline). A SEO cím szinte láthatatlan magán a weboldalon. …Jó, jó, de pontosan mi a title?
Ha rangsorolni kéne a SEO technikai elemeit fontossági sorrendben, a Title minden bizonnyal az első helyen végezne. Az itt szereplő kifejezés egyfajta iránymutató tábla a Google számára. Direkt módon közli a keresőmotorral, hogy mivel foglalkozik, miről szól az adott oldal, így megkönnyítve a dolgát. A title tehát a legfontosabb technikai elem a keresőoptimalizálásban (SEO-ban).
Egy hasonlattal élve talán érthetőbb a SEO cím(ke) működése. Olyan, mintha a Google főzni szeretne a vendégeinek, és a konyhájában rendelkezésre álló ételek közül a címkéjük alapján választja ki, éppen mire van szüksége.
Kiejtése
A title angol szó, kiejtése az angol kiejtésnek megfelelően: tájt(ö)l
Szinonímái
A titellel az alábbi formákban találkozhatsz még:
- SEO title
- cím
- SEO cím
Hol látható a Title a honlapon?
Mint említettem, a Title a weboldalon szinte láthatatlan. Egyetlen hely, ahol az oldalt megnyitva megjelenik, az a böngészőlap tetején lévő fülecske. A kurzort (nyilat) fölé állítva előugrik a teljes SEO cím, így olvasható el magán az oldalon.
Van egy másik, sokkal fontosabb hely, ahol még megjelenik a gondosan megírt SEO címünk. Ez pedig nem más, mint a kereső találati listája. Persze, abban az ideális esetben, ha már megjelensz egy adott kulcsszóra a keresőben.
Amikor a Google kilistázza a találati eredményeket, a kék színnel megjelenített, linkként szereplő sor maga a SEO title. Erre kattintva navigálhatsz el a céloldalra.
A jól megírt SEO cím sem garancia rá, hogy 100%-ban az fog megjelenni a kereső listájában. Bizonyos esetekben a Google fölülírja az általunk adott title-t:
- Olyan kulcsszóra jön be egy oldal, amit nem tartalmaz a title. Ekkor a szövegből maga a kereső emeli ki az általa kiválasztott részletet.
A rosszul megírt SEO cím esete mellett ez akkor fordulhat elő, ha ritka keresésű kulcsszóra keres rá valaki. Ilyenkor a keresőrobot nem talál jobb egyezést, és felhoz olyan oldalt, oldalakat, amik nem arra a kulcsszóra lettek optimalizálva (ezért nem szerepel a tilte-ben), de az adott témáról releváns tartalom található a szövegben. - A Cím végén megjelenő, általunk definiált márkajelzést is átírhatja a Google robot, ha megfelelőbbnek találja úgy.
Title html tag a forráskódban
Ahhoz, hogy ismerd a SEO alapfogásait nem kell programozónak lenned, ugyanakkor honlapelemzésekhez elengedhetetlen a SEO szempontjából lényeges meta adatok elemzése. Ezeket legegyszerűbben a vizsgálni kívánt weboldal forráskódjában tudod megnézni.
A SEO cím html kódja egyszerűen: <title>”Itt szerepel a title”</title>
Windows alatt egy oldal forráskódját a Ctrl+U, macOS-ben a Command + Option + U billentyűkombinációval hívhatod elő. A forráskódon belül keresni pedig a Ctrl+F / Command + F lenyomásával tudsz (ahogy bármely honlap szövegében is).
Milyen a jó Title?
A jó SEO cím tulajdonságai:
- Szerepel benne a kulcssszó, lehetőleg ragozatlan alakban és az elején
- Egyértelművé teszi, hogy miről szól az adott aloldal
- Figyelemfelkeltő, kattintásra ösztönöz
- Képzése: alap (általában az aloldal címe) + utótag (márkanév)
- Maximális (látható) hossza 55-70 karakter, amibe a márkanév utótag is beleszámít
- Ha hosszabb, a Google akkor is látja, de a találati listában a vége …-tal jelenik meg
- Minden aloldal esetében egyedi
Javaslat kezdőknek
Amennyiben még teljesen új vagy a keresőoptimalizálás / SEO témában, és a Title kapcsán hirtelen csöppentél a témába, javaslom, kezdésként olvasd el a Mi a SEO, vagyis mi a keresőoptimalizálás? című blogcikkemet.