A SEO-ról kezdőknek
Mindenki szeretné, ha a honlapja, blogja, webáruháza első helyen jelenne meg a Google keresésekben. Így az adott weboldalak ingyenesen, hirdetés nélkül, organikusan érnének el a célközönségükhöz, a vásárlóikhoz. Ezt pedig az oldalak SEO-zásával, vagyis keresőoptimalizálásával érhetjük el. De mi az a SEO, vagyis ez az egész, pontosan?
Nézzük lépésről lépésre, mit érdemes tudni róla.
Kezdjük az alapoknál
SEO szó jelentése
A SEO a keresőoptimalizálás angol megfelelőjének, a Search Engine Optimization, magyar tükörfordításban keresőmotor optimalizálás kifejezésnek a rövidítése. Pontosabban a kezdőbetűkből összerakott mozaikszó.
SEO kiejtése
- Magyarul a SEO-t általában [seó]nak vagy [szeó]nak mondjuk.
- Angolul ebben a formában sosem hangzik el, mert a betűit egyesével ejtik ki: [esz-í-ó]
A keresőoptimalizálás jelentése és, hogy miért jó neked
Ahogy a bevezetőben már utaltam rá, maga a keresőoptimalizálás azon tevékenységek összessége, amiknek következtében egy adott honlap egy adott kulcsszóra (adott témában) jó helyezést ér el a Google-ben.
Természetesen a legjobb eset az első hely, de már az első oldalon, vagyis a TOP10-ben lenni is hatalmas előny a versenytársakhoz képest, akik a fasorban sincsenek még az adott kulcsszóra.
Ha az első találati oldalon jelenik meg a weblapod, akkor máris a leendő vevőd látóterébe kerülsz. Persze, minél feljebb vagy a listában, annál nagyobb eséllyel talál meg téged, és kattint az oldalad linkjére a versenytársadé helyett.
Így nő az oldalad forgalma és jó esetben a bevételed is. Nem is kell tovább magyaráznom, igaz?
Technikai alapok
A legfontosabb technikai követelmények egy honlap aloldalainál – az összesnél külön-külön -, hogy az alábbi SEO adatok rendben legyenek:
SEO szövegírás
Amikor már van egy honlapod, és rájössz, hogy de jó lenne látogatókat szerezni rá organikusan, akkor nagy valószínűséggel az első gondolatod az lesz, hogy keresel egy SEO szövegírót, hogy cikkeket írass vele a blogodra, vagy átnézesd, optimalizáltasd vele a webszövegedet.
Ez egy jó megoldás már felépített oldalak esetében. Sokat tudnak lendíteni egy oldal helyezésein a jó helyen jövő blogcikkek. Ugyanakkor nem csak az írás technikai milyensége fontos, de a témaválasztás is, ami már korántsem technikai, mint inkább stratégiai előkészületeket igényel.
Ehhez kiváló segítség a kulcsszókutatás, amellyel fényt deríthetsz, hogy mire keresnek az emberek a témáddal kapcsolatban.
Jól felépített honlap
Vegyünk két weboldalt, amelyeknél mind a technikai elemek, mind a keresőoptimalizált/SEO szövegírás rendben van. Mitől lehet, hogy az egyik jobb helyezést ér el, mint a másik?
Valószínűleg abban különbözik a kettő, hogy az egyiket már az oldal felépítése előtt SEOzták, míg a másikat csak a weboldal elkészülte után. Igen, már az alapok letételekor, az oldal témájának megválasztásában, az oldalszerkezet felépítésében odafigyeltek arra, hogy mit szeret a Google.
Végszó gyanánt: SEO felelősségi nyilatkozat
A fentiek 100%-os betartása sem garancia arra, hogy az így megszerkesztett oldalad az első helyen végezzen a találati listában, de azért nagy valószínűséggel igen jó eredmények érhetők el ezzel a módszerrel. Persze, sok függ a piacod telítettségétől és a megírt szövegek hatásosságától is. Hiába vagy az első helyen, ha az emberek figyelmét nem tudod megragadni és nem kattintanak.